Noosa igen

Hej alla!

Har precis slutat mitt simpla jobb for dagen pa Koala Beach Resort. Ja, det ar dar jag har hamnat igen, i Noosa saklart. For er som inte visste det sa ar jag tillbaka har igen. Jobbar for gratis boende igen samtidigt som jag letar andra "riktiga" jobb, hur nu det kommer ga. Har ett jobb pa G an sa lange, ett stadjobb. Det kommer nog inte bli jattemanga timmar i veckan men det ar alltid nagot och for hoppningsvis sa kommer det funka att jobba kvar pa Koala sa jag slipper nagra storre utgifter. Mitt simpla jobb dar bestar av att stada gastkoket mitt pa dagen, fylla pa toapapper i alla rum och ta ner alla lakan som hanger pa tork. Det tar mig ungefar 1 tim att gora detta. Ganska slappt maste jag saga.

Det ar lagsasong har nu. Kanns ganska skumt, hemma borjar det bli hogsasong och sommar, har gar det mot vinter. Vinter och vinter, det liknar den svenska sommaren valdigt mycket. Vadret ar opalitligt, soligt ena sekunden och regn i nasta. Det ar kul att lasa alla mail om att ni har haft det sa varmt dar hemma pa senaste, hela 25 grader! Det ar val ungefar vad det ar har och jag tycker att det ar lite kallt. Att man kan vanja sig vid varmen sa snabbt. Luften kanns riktigt frisk och sval nu och man lipper svettas floder sa fort man ror pa sig.

An sa lange har jag inga planer pa att aka hem, jag kanner att jag nog vill passa pa att vara kvar i det har landet sa lange jag kan. Det ar skont att leva sa fritt for ett tag. Man vet aldrig vad som hander har, i forrgar hade jag inget jobb, igar hade jag tva att valja pa. Ett nere i Snowy Mountains och ett har i  Noosa. Jag holl pa och vela fram och tillbaka hela dagen igar. Nar jag antligen hade bestamt mig for att tacka ja till det nere i de snoiga bergen var det for sent. Sa jag antar att jag blir kvar har i Noosa ett bra tag, tills jag har sparat ihop tillrackligt med pengar till att borja resa lite igen och tills jag har blivit battre pa att surfa. Jag skams lite med tanke pa att jag har varit i Noosa sa pass lange men kan fortfarande inte surfa ordantligt! Jag far ta tag i det imorgon tror jag.

Ha det bra! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0