Noosa

Befinner mig just nu i Noosa. Henka och alla andra hade ratt, det ar ett helt underbart stalle. Flera vita strander med klarblatt vatten, en jattemysig nationalpark med koalor, som jag tyvarr inte har sett an. Vi bor pa ett hostel dar vi kan lana surfbrador och kayaker om vi vill. Tanken var ju att vi skulle bli lite battre pa att surfa nu nar vi ar har. Men det har inte riktigt blivit sa. De forsta dagarna sporegnade det hela dagarna, och vagorna har varit alldeles for stora for vara surfkunskaper! Vi gav oss ut en dag med bodyboard istallet. An enklare variant av att surfa, man behover namligen inte stalla sig upp. 
Jag trodde det skulle vara hur enkelt som helst. Bara paddla ut och sen vanta pa att en vag skoljde in an till stranden. Men i tva meter hoga vagor var det visst inte sa latt. Det slutade med att jag jag hade en liten publik som stod och skratta at mig langre ut i vattnet. " You look kind of lost out here!" fick jag hora, da gav jag upp.

Imorn beger vi oss ut till ett Bush camp, vi tankte kanna pa hur det ar att leva lite narmare vildmarken har i Noosa, men bara for en natt. Jag kanner att jag kommer vara for radd for alla spindlar, ormar och giftiga paddor. Sa en somnlos natt far racka. Vi blir nog kvar har ett tag, som det ser ut nu. Ar sa mycket vi vill hinna med har innan vi aker. Lara oss surfa, paddla kayak pa den otoligt fina floden och snorkla i lagunerna dar det finns delfiner och skoldpaddor. Hur idyllisgt later inte det? Delfinerna kanske ar och ta i lite, det ar tydligen inte sa ofta man far se dem men man kan ju alltid dromma.
Hoppas alla ni har det lika bra som jag!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hade gärna stått med i den publiken! :)

skönt att man får skadeglädjas lite åt dig när du har det så otroligt bra :P

tänker på dig!

Pusspuss//Maria & Emil

2009-02-16 @ 21:23:08
Postat av: Hanna och Henka

Hej skitunge! Vi har det precis lika bra som du har det, vi målar och ska till helgen göra vår årliga flytt! Vi vill inte alls byta med dig...

Henka vill tipsa om någon secret surfspot/nudiststrand som han tyvärr glömt namnet på, stället hade bra nybörjar vågor och fruktansvärt fin natur...ska finnas någonstans i nationalparken.

Kramkram/H&H

2009-02-16 @ 22:00:35
Postat av: Ullis

Låter som sköna nya upplevelser, här är det svinkallt, men går mot ljusare tider. Fick just höra att din kusin i Halmstad förlovat sig, så här händer det också grejer! KRAM/Ullis

2009-02-18 @ 19:15:49
Postat av: Mormorfar

Hej! vad gott ni verkar att ha där på andra sidan. Här är det gråkallt, ca 3-5 minus. Klippt buskar idag, det är vår sysselsättning.



Februariloven avlöser varandra, förra veckan var Filip här, badade, bowlade, ute på Mäseln och "fiskade" i 2 minuter. Lekte med hundar.



Ska snart "öppna" hundpensionat, v. 13 är Sally, Doris och Lizzy här sen kommer Ludde v. 14-15. Få se hur det går.



Ha enfortsatt skön vistelse därborta, så ses vi till sommar´n. Kram mormorfar



2009-02-19 @ 16:02:11
Postat av: Helén

Hej mitt gryn!

Jag längtar efter våren och värmen, men det är skönt att det fortfarande är snö för hundarna blir inte det minsta smutsiga när de är på baksidan och busar. Har ni lagt jobbsökandet "på hyllan"? Längtar efter dig och det är rätt tomt utan Oskar också, hoppas han kommer förbi och hälsar på nåt mer snart, Sally och Doris längtar nog också efter er båda. Kramar/Mamma

2009-02-23 @ 18:21:33
Postat av: Viktoria och Charlott

Hej. Det låter som du har det skönt där du är. Det syns på de fina bilderna. Här är det mycket snö och vi har åkt längdskidor. Vi kom precis hem från träningen på Medley. Hoppas du får det bra i fortsättningen. Jag blir bara mer och mer sugen på och resa när jag läser om er :)/viktoria



kramar / charlott och viktoria



2009-02-24 @ 20:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0