En vecka i Cairns

Hej!
Nu har vi forenats med Sara igen och det kanns bara bra! Hon hade hunnit bli hela 20 ar under de dagarna hon var borta sa det blev till att fira henne nar vi kom upp till Cairns. Hennes favoritchips, avokado och kakor fick hon i present av mig och Klara.

   

Cairns gillar jag, lite synd att jag inte va stenrik sa jag kunde gora allt roligt som gar att gora. Dyka i stora barriarrevet, hoppa fallskarm m.m. Men jag nojde mig med att bara strosa runt i den mysiga staden och bada i lagunen. En regnskogstripp gjorde jag dock. Den va valdig lyckad maste jag saga!



Efter fyra dagar i Cairns akte vi upp annu hogre norr ut till Cape Tribulation bland alla giftiga spindlar, ormar och sist men inte minst krokodiler!! I en liten buss fardades vi uppat landet och gjorde sma stopp pa sevardigheter. En vandring i renskogen dar det fanns alla mojliga roliga vaxter, ett gaende trad till exempel. Sedan stannade vi pa ett litet minizoo dar vi fick klappa kangrur och titta pa krokodiler som blev matade. De ar verkligen laskiga djur, riktiga monster! Nar vi var framme i Cape tribulation bestamde vi oss for att stanna dar en natt, sa vi fick lite tid over att kolla in stallet pa egen hand. Feg som jag ar sa blev det inte sa mycket mer regnskog utan det blev att spana in stranden istallet. Var guid berattade om Cassowarys som ofta attackerade manniskor och att hon sjalv hade blivit jagad flera ganger. Det ar ett djur jag garna inte skulle vilja stota pa! Ser ut som en blandning mellan en dinosaurie, fagel och bjorn!
Dagen dar pa akte vi ner till Cairns igen, men forst stannade vi och kolla pa krokodiler i det vilda!


   
Det ligger en krokodil dar under tradet, syns inte sa bra men den ar dar.

 
    

Kommentarer
Postat av: Sara G

Det ser så underbart ut, det är annat mot Sverige och Finspång det! :D

2009-05-03 @ 14:52:40
Postat av: Sara

Haha fick leveransrapport på ett sms jag skickade till dig för tre dagar sedan nu precis!

2009-05-11 @ 20:24:24
Postat av: Hanna och Henka

Ser schysst ut det där. Hur går det med surfingen? Är ni tillbaka i Noosa? Vi är dåligt uppdaterade här i Norrköping... Nu är det bara några veckor kvar tills temínsslutet! Ska bli grymt skönt! Vi blir åter torpare till sommaren.



Kramars.

2009-05-23 @ 15:59:39
Postat av: Maria

Hejsan, jag har visst missat hela trippen till regnskogen... såg att inlägget var ett tag sen.

Lät härligt iaf :)

Har skrivit tenta i envariabelanalys idag, låter kul va?

pusspuss på dig syster

2009-06-01 @ 12:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0